-
Langs het voetbalveld
Langs voetbalvelden wordt al tientallen jaren reclame gemaakt. Toch blijft het één van de meest originele plekken omdat het niet zomaar voor elk bedrijf is weggelegd. Daarnaast kun je potentiële- en huidige klanten er ontzettend mee verrassen wanneer zij de reclame langs een voetbalveld zien. Het is namelijk wel een niet veel voorkomende plek.De reclame borden zijn tegenwoordig vaak ledborden, omdat deze goed zichtbaar zijn vanaf grote afstand. Maar zijn worden vaak ook nog gedrukt op een forex bord.
-
Window shopping
Bijna alle Nederlanders hebben er een handje van, ergens naar binnen kijken wanneer ze langs ramen lopen. Niet alleen bij winkels maar ook bij mensen thuis. Ramen zijn dus een echte eye catcher in het dagelijks leven van veel Nederlanders. Stel je dus eens het effect van een marketingcampagne voor die op ramen wordt geplakt door heel de stad heen. Een heel origineel idee die zeker onder een grote doelgroep zal opvallen.
Daarnaast is het sowieso altijd een goed idee dat wanneer je een fysieke winkel hebt hier raamstickers voor te laten maken die je vervolgens op de ramen bij de etalage plakt.
-
In de lucht
Je kent het wel, een vliegtuig met een spandoek waarop een boodschap staat vliegt boven je langs. Maar wist je ook dat je deze vliegtuigjes ook in kan zetten om reclame mee te maken. Je kijkt namelijk altijd even naar boven om te lezen wat er staat en laat dat nou precies de bedoeling zijn van reclame maken. Het is natuurlijk een prijzige manier van reclame maken maar tegelijkertijd bereik je wel binnen één keer een heel groot publiek.
-
Op het wiel van een formule 1 auto
Een van de meest originele ideeën binnen de sportmarketing van de afgelopen jaren. Het formule 1 team van McLaren waar Google één van de grootste sponsoren is, ging begin dit jaar de wereld over met de nieuwe reclame op de auto. De wieldoppen werden voorzien met de kleuren van Google. Wanneer de auto nu met hoge snelheden over de baan schiet kun je goed het logo van Google terug zien.
-
Groeipapier is de nieuwe trend
Groeipapier is de nieuwe trend op het gebied van drukwerk. Tegenwoordig zijn we natuurlijk steeds meer bezig met het zo duurzaam mogelijk leven en dus wil je niet teveel papier verspillen tijdens jouw marketingcampagnes. Poster, flyers, brochures etc. . Voor heel veel campagnes wordt er nou eenmaal veel papier gebruikt maar wat als je dit papier vervolgens in de grond kunt stoppen en waar vervolgens bloemen uitgroeien. Groeipapier is papier ingelegd met verschillende bloemzaadjes die na gebruik in de grond kunnen worden geplant. Het papier is biologisch afbreekbaar en na een tijdje zullen er talloze bloemen uit het papier groeien.